Algemene absintdiscussie

absinthe in antwerpen

thoyo (03/11/07 om 02:04:14):

waar in antwerpen, of elders in belgië kan ik degelijke absinthe kopen en dan niet die glazen van 15 euro in dat cafe op de groenplaats :p?

 

Zenzero (03/11/07 om 02:23:35):

thoyo schreef:

waar in antwerpen, of elders in belgië kan ik degelijke absinthe kopen en dan niet die glazen van 15 euro in dat cafe op de groenplaats :p?


In de provincie Antwerpen, in het plaatsje Merksplas.

Bij Drinkshop Verlinden-Peeraer, gevestigd aan de Vaartstraat 25 aldaar Tel: 014/63.40.92

Voor ca. 18 euro koop je daar een aardige La Charlotte 45%, 70 cl (die ik persoonlijk, niet verkeerd vind. Maar da's persoonlijk hè) van distillerie Paul Devoille, Fougerolles

Wordt overigens, meen ik, niet meer geproduceerd, maar is nog wel in beperkte mate voorradig in Merksplas.
da's 't enige adres dat ik ken, in de buurt van de stad Antwerpen.

Succes

 

Helfrich (03/11/07 om 02:43:32):

In de Brusselse Floris Bar ontdekken wat je bevalt, en daar dan ergens online een fles van bestellen - dat is mijn suggestie.

 

Nurgle (03/11/07 om 11:24:34):

Helfrich schreef:

In de Brusselse Floris Bar ontdekken wat je bevalt, en daar dan ergens online een fles van bestellen - dat is mijn suggestie.


Helaas... Ik heb vrijdag inlichtingen genomen, en voor een goede 70 euro komt je buiten met een Fles Verte de Fougerolles. Je krijgt per glas 2 cl ingeschonken, en zo berekenen ze hoeveel glazen er in een fles kunnen. De VdF komt uit op 3,50 euro per glas, wat in totaal op een goede 70 euro voor de fles uitkomt. En zo verkopen ze er wel degelijk een paar.

Maar als je je dus een fles tegen een normale prijs wil aanschaffen, raad ik de Floris niet aan :-/

 

Nurgle (03/11/07 om 11:26:59):

Dit doet er me aan denken, ik heb wel gehoord dat er ergens in Namen een winkel is die enkele flessen verkoopt. Cave de Wallonie, of iets dergelijks... Ben niet zeker van de naam. Maar daar kan je tegen een normale prijs een fles V-of BdF kopen, schijnt het.

 

thoyo (03/11/07 om 12:31:33):

naar die floris bar ga'k dus niet :p

 

anrepta (03/11/07 om 12:51:56):

thoyo schreef:

naar die floris bar ga'k dus niet :p

Dat vat ik niet helemaal.
De Floris bar is hoe dan ook goedkoper als dat cafe op de groenplaats. Zelfs als je het retourticket antwerpen-brussel erbij telt.
Bovendien heb je daar de gelegenheid om eens wat nieuwe soorten te leren kennen, zonder dat je eerst een hele fles moet kopen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je weet wat een degelijke absint is als je enkel dat cafe aan de groenplaats kent...
Eenmaal je weet wat je wil, kan je het best via internet bestellen. Ik heb in vlaanderen nog maar zelden ergens een fles absint zien staan in een winkel, laat staan een degelijke soort. In wallonië zie je het frequenter, maar ook daar heb ik nog niet veel goede soorten zien staan.

 

lezArts_du_Soleil (03/11/07 om 13:00:25):

Helfrich is zeer interessant. Hij verstuurd vanuit België, scheelt veel verzendkosten. Heft nog niet veel keus maar wat hij heeft is goed. Zijn laatste verte is een aanrader!

 

Algemene absintdiscussie